Technikai segítség: +36 30 726 6901       	   	Pénztárgépek éves kötelező felülvizsgálata!		 		Mi kell a pénztárgép
																								vásárláshoz?
									Tisztelt Ügyfeleink, Pénztárgép tulajdonosok!


												A NAV és NGM tájékoztatása alapján
										  a következő változásokról tájékoztatjuk ügyfeleinket,
									  a 48/2013. (XI. 15.) NGM rendelet 2016. április 02-tól hatályos,
											  a 9/2016. (III. 25.) NGM rendelet értelmében.
											  
						
							Iratkozzon
						   fel hírlevelünkre!
      
Éves felülvizsgálat A pénztárgépek éves felülvizsgálata kötelező, a változás csak annyi, hogy a felülvizsgálatot az üzemeltetés helyszínén kell elvégezni. A szervizes felelőssége, hogy megállapítsa, a pénztárgép a helyszínen valóban a jogszabálynak megfelelően működik-e, vagy sem. A rendelet értelmében felülvizsgálatot a pénztárgép üzembe helyezését, illetve legutóbbi éves szervizelését követő 1 éven belül kell elvégeztetnie az üzemeltetőnek, amit évente meg kell ismételni. Az egymást követő felülvizsgálatok között nem telhet el 365 napnál több idő. Szüneteltetett pénztárgép esetén továbbra is kötelező szintén 1 éven belül elvégezni az éves felülvizsgálatot. Abban az esetben, ha a szüneteltetés pl. a telephely megszűnése miatt történt, úgy a vizsgálatot ott kell elvégezni, ahol az adott pénztárgépet tárolják. A gyorsabb ügyintézés érdekében kérjük, ellenőrizze az előző felülvizsgálat idejét, és kérjen időpontot az alábbi elérhetőségek egyikén. Telefon: 79/421-000, vagy 0630/7266-901 E-mail: penztargep@titronic.hu Az online pénztárgép üzemeltetése minden esetben a pénztárgép használatra kötelezett adózó kötelezettsége, így az esetleges mulasztások miatt felelősség is őt terheli. Pénztárgép befejezett üzemeltetést követő új üzembe helyezése (átszemélyesítés) A pénztárgéprendeletben szabályozott jelentős módosítás, hogy a pénztárgép AEE alkalmassá válik más adózóhoz való rendelésre („személyesítés”), amely adat módosítható. Mindez pedig azt eredményezi, hogy ésszerű költséggel, AEE csere nélkül lehetővé válik a pénztárgépek eladása, átadása, bérbeadása, stb. Azonban fel kell hívni arra a figyelmet, hogy amely gyártó, forgalmazó nem módosítja a pénztárgép szoftverét, ott ez természetesen nem alkalmazható, hiszen a rendelet csak lehetőséget biztosít arra, hogy az online pénztárgépek átszemélyesíthetővé váljanak, azaz csak az átszemélyesítést követően adhatják el az üzemeltetők az online pénztárgépeket, illetve indulhat meg a bérbeadás is. Pénzmozgás bizonylat Pénzmozgás bizonylattal kell kísérni minden olyan tranzakciót, ami nem értékesítéshez, illetve sztornó vagy visszáru bizonylat kibocsátásához kötődik, de módosítja a fióktartalmat (ideértve a bankkártyás befizetéseket, illetve a bankszámlára utalással teljesített kifizetések egyenlegét is). Ugyancsak pénzmozgás bizonylatot kell kibocsátani, ha egy korábban rögzített bizonylaton a fizetési eszközök téves rögzítése folytán a fióktartalom összetételének módosítása szükséges. A jelenleginél pontosabban nyomon követhetővé válik a pénztárgép fióktartalma, ezzel támogatva az ún. „rovancs” ellenőrzést (a pénztárgép szerinti, és a tényleges fióktartalom összehasonlítása). A pénztárgéphez hozzárendelten pénztároló eszközt kell tartani A pénztároló eszközben levő pénzkészletnek összeg és összetétel szerint meg kell egyeznie a pénztárgépen bizonylatolt értékesítések és egyéb pénzmozgások egyenlegével, kivéve, ha az eltérést az üzemeltető működési sajátosságai okozzák és az eltérés mértéke e működési sajátosságokhoz igazodik. Pénznek kell tekinteni a készpénzt, a forgatható utalványt és a papír alapú készpénz-helyettesítő fizetési eszközt. Változó telephely, mozgóbolt, mozgó szolgáltatás A változó telephelyen, mozgóboltban vagy mozgó szolgáltató helyen működő pénztárgépként csak hordozható pénztárgép helyezhető üzembe, illetve már működő pénztárgép üzemeltetési módja csak hordozható pénztárgép esetén változtatható meg ezen módokra. A nem állandó telephelyen működő pénztárgépek esetében kötelező lesz a GPS alapú helymeghatározás alkalmazása. Még az idén bővítik az online kasszák körét Szeptember 30-tól már csak online pénztárgéppel teljesíthetik nyugtaadási kötelezettségüket az alábbi tevékenységet végző piaci szereplők: - a gépjármű-javítási, karbantartási tevékenységet, a gépjárműalkatrész-kiskereskedelmet, a motorkerékpár-alkatrész kereskedelmet és javítást végzőknek - ruházati tisztító szolgáltatást végzőknek - plasztikai sebészeteknek - a szórakozóhelyeknek - és az edzőtermeknek 2017. január 1-től kötelezettek köre: - taxisok - pénzváltók TEÁOR LISTA: kiknek kell pénztárgépet használni 2016. szeptember 30-tól. TEÁOR Lista. 48/2013. (XI. 15.) NGM rendelet Nemzeti Jogszabálytár 2013. 9/2016. (III. 25.) NGM rendelet Nemzeti Jogszabálytár 2016.